Lokalizační služby rostou nejvíce ze všech mobilních služeb.
60 % lidí, jenž dosud lokalizační služby (LS) nevyužili, je chce začít používat v blízké budoucnosti. Nejen to zjistila agentura TNS v aktuální studii Mobile Life, která zkoumala 48 000 uživatelů z 58 zemí světa.
Ukazuje se také, že většina lidí na celém světě již uznává význam sdílení své polohy, a to i díky výhodám plynoucím z širokého rozsahu návazných služeb.
Některá zajímavá zjištění, včetně pohledu na Českou republiku, jsme uvolnili jako interaktivní vizualizaci na adrese www.tnsglobal.com/mobilelife .
Lokalizační služby se přesunují do mainstreamu.
Téměř jedna pětina (19 %) z 6 miliard uživatelů mobilních telefonů již používá lokalizační služby a více než trojnásobek (62%) to plánuje v dohledné budoucnosti. V České republice se jedná dokonce o 76% lidí.
Globálně využívá 46 % lidí lokalizační služby nejčastěji pro mapovou navigaci. Je tu ale rostoucí zájem i v dalších činnostech. 13 % uživatelů sociálních sítí se „čekuje” pomocí služeb Foursquare nebo Facebook Places - oproti roku 2011 byl zaznamenán nárůst o 50 %. V České republice se pomocí mobilního telefonu „čekuje“ 9 % lidí.
Globální uživatelé používají LS čím dál tím více pro obohacení svého sociálního života. Jeden z pěti lidí (22 %) hledá takto své přátele v okolí. Čtvrtina používá tuto technologii, aby nalezla blízkou restauraci nebo zábavní podnik (26 %), popřípadě zjistila aktuální jízdní řády (19 %), 8 % ji využívá k objednání taxi.
Důvtipní uživatelé lokalizačních služeb zjistili, že sdílením své polohy mohou získat i výhody od značek a obchodníků – potvrdilo se, že jeden z osmi (12,5 %) sdílí svou polohu „výměnou“ za speciální nabídku nebo slevu.
Jeden z pěti mobilních uživatelů (21 %) dále uvedl, že by pro něj byla mobilní reklama zajímavá, pokud by mu byla nabízena dle jeho aktuální pozice.
James Fergusson (Global Head, Digital & Technology Practice, TNS) se k tomu vyjadřuje následovně: „Lidé si uvědomili, že sdílení aktuální pozice je pro ně často spojeno s nějakým typem odměny, ať už se jedná například o slevy nebo zajímavé nabídky. Důležitá je kombinace času a kontextu – lidem dáte nabídku ve chvíli, kdy ji mohou jednoduše využít – to odemyká pro marketéry silný nástroj k preciznějšímu cílení.“
Komplexní mapa
Studie Mobile Life ukazuje nejen na stále větší ochotu využívat lokalizačních služeb, ale potvrzuje i to, jak rozdílné jsou základní důvody pro používání LS na jednotlivých trzích. Například v Latinské Americe lidé nejvíce využívají funkci „najít své přátele“ (39 %), oproti tomu v Indii tuto funkci používá jen 11 % lidí. V Severní Americe hledá polohu svých přátel 9 % lidí a v Evropě pak 20 %.
Využívání lokalizačních služeb se po celém světě velmi liší. V technologicky vyspělých a nasycených trzích, jakým je Asie, využívá 36% lidí LS k vyhledávání restaurací a zábavních podniků ve svém okolí.
V Číně tak činí 17 % a v subsaharské Africe 10 % lidí.
„Tyto regionální rozdíly zdůrazňují význam cílení strategie lokalizačních služeb dle konkrétního trhu. LS nabízí marketérům nebývalou míru cílení a zapojení, ale musí to být provedeno v souladu s tím, jak se chtějí lidé v jednotlivých zemích se značkami spojovat, aby značky nepůsobily příliš dotěrně. Viděli jsme velmi pozitivní efekt v růstu zapojení, věrnosti ke značce a zvýšených prodejích tam, kde to značky udělaly správně,“ doplnil James Fergusson.
An error has occurred, please refresh and try again.
Thank you for your enquiry, we will be in contact shortly.