Kantar TNS

Apple čelí jedné z největších výzev své historie

 

Apple iPhone 6 reaguje na globání růst popularity phabletů a čelí tak několika velkým výzvám. Značka, která v minulosti vždy využívala výhody toho, být první na trhu, se nyní snaží dohnat a obsadit již zavedené, obsazené a stále populárnější trhy s phablety. Ze studie Connected Life (od TNS), která byla provedena na více než 55 000 uživatelích internetu po celém světě, vyplývá, že popularita telefonů s velkým displejem neboli “phabletů” celosvětově stoupá. Na asijských trzích, jako je Jižní Korea, Hong Kong, Tchaj-wan nebo Singapur, phablety tvoří více než 30% podílu trhu se smartphony. Dostat se na tento obsazený trh tedy bude pro iPhone 6 velkou výzvou.

 

Růst popularity phabletů byl vyvolán velkým nárůstem počtu uživatelů, kteří sledují on-line videa na svých smartphonech. Také v Ghaně, Nigérii nebo Jižní Africe přes 70% uživatelů internetu již používá své smartphony ke sledování videí on-line, to je tak čím dál populárnější i napříč rozvíjejícími se trhy jako například Saudská Arábie nebo Indie.

 

Strategie Applu zacílit pouze na prémiovou cílovou skupinu se na těchto trzích, které jsou obvykle vnímány jako “late adopters”, nevyplácí. Globálně jsou smartphony jedničkou na trhu digitálních zařízení. Pro sociální sítě je uživatelé využívají více než tablety, notebooky a PC (44%), pro obecné prohlížení a vyhledávání (38%), pro zjišťování obecných informací (36%) a pro zábavu (33%). Počet majitelů smartphonů roste také díky klesajícím nákladům na technologie. A to je další výzvou pro Apple s iPhone 6, když uvádí prémiové a dražší zboží na stále rostoucí “neprémiový” trh.

 

Samsung je v současnosti dominantním globálním hráčem mezi výrobci smartphonů s podílem 25% trhu. Také se těší velké popularitě phabletů, s více než 66% podílem v Hong Kongu a Jižní Koreji, stejně jako s více než 46% v USA a ve Velké Británii. Také díku tomu je pro nové hráče těžké proniknout na tyto trhy.

 

Tomáš Pflanzer, Head of Digital TNS Aisa komentuje současnou situaci: “Konkurence je v tomto segmentu velmi ostrá a výzkumy ukazují, že progresivní trhy, jako jsou některé země z rozvinuté části Asie, používají phablety v obrovském množství. Apple tak bude čelit jednomu z nejsložitějších úkolů, jelikož byl zvyklý být leaderem trhu, ne tím, kdo ho dohání.“ “Apple nyní bude soupeřit nejen se Samsungem a jeho stávajícími znalostmi trhu, ale také s ekosystémem, který umožňuje vyvíjet nízkonákladově Androidy, a to nejen pro rozvíjející se trhy. Apple uvádí iPhone 6 do již hustě obsazeného trhu, a to pro něj může být ten nejtěžší start produktu v historii.“

Více informací o studii Connected Life